Recensie Libersy online-agenda icm Podofile ||*****

  1. Eva2

    Eva2 TOP LID

    Berichten:
    372
    Ontvangen Likes:
    286
    Trophy Punten:
    129
    Begin juni plaatste Juliette een oproep op dit platform of er pedicures waren die de Libersy online-agenda wilden testen. Dit wilde ik wel! Ik was namelijk nogal sceptisch....

    libersy foto.png
    Wat ging er aan vooraf?
    Begin van dit jaar had ik namelijk zelf al een proefaccount aangevraagd bij Libersy. Met dit proefaccount kan je op de Libersy proefomgeving bekijken hoe het e.e.a. er uit ziet en hoe het programma werkt. Dit proefaccount kan niet worden gekoppeld aan Podofile. Dit is jammer want dit is het programma waar ik alles in doe, mijn afspraken plannen, mijn cliëntgegevens bijhouden en niet te vergeten de boekhouding. Je kunt dus niet zien hoe het boekingsproces in Podofile eruit ziet.
    Dus nee, het was voor mij geen optie om zonder ook maar iets gezien te hebben zomaar een abonnement af te sluiten en er een aparte agenda/programma naast Podofile te gaan gebruiken. Bovendien zou mijn website verouderd zijn en zou dit eerst aangepast moeten worden. Ook dit was niet wat ik wilde, ik was tenslotte meer dan tevreden over mijn website.

    Het installeren
    Suzan van Libersy belde mij na aanmelding vrijwel direct op, maar zoals het gaat in een drukke praktijk, kan je niet altijd direct je telefoon aannemen en werd er een paar keer tevergeefs heen en weer gebeld. Uiteindelijk maakte wij via de mail een belafspraak, dat werkte prima. Er werden wat gegevens gevraagd en ik kreeg een aanmeldingsprocedure per mail. Dit bleek allemaal vrij eenvoudig. Vervolgens kon ik de te boeken behandelingen in Libersy zetten en moest ik mijn praktijkgegevens invullen, NAW, openingstijden en pauzetijden enz. Daarna moest de ICT- afdeling alleen nog mijn website koppelen aan de Libersy agenda, je kon er ook voor kiezen om dit zelf te doen. Dit alles was in een paar uur geregeld.

    Koppelen
    Vervolgens moesten mijn Podofile agenda en Libersy Agenda aan elkaar gekoppeld worden. Ook dit is vrij eenvoudig en heb ik zelf gedaan via Podofile. Tot mijn grote schrik kwam er vrijwel direct na koppeling al een afspraak binnen! Via mijn mobiele telefoon kreeg ik een mailtje waarin stond dat er een nieuw afspraakverzoek was. Oh jee, zover was ik nog helemaal niet...wat nu? Eerst het mailtje maar eens openen, er stond een link in naar de Libersy agenda. Deze heb ik aangeklikt,dan krijg je "bevestigen"of afwijzen in beeld en er is een mogelijkheid tot het plaatsen van een opmerking. Natuurlijk snel op bevestigen drukken. Zo simpel is het dus, de afspraak stond in de Libersy agenda en na controle ook in de Podofile agenda. De client ontvangt direct daarna een afspraakbevestiging.

    Afspraak bevestigen via Podofile
    De tweede afspraak kwam niet veel later. Ik was bezig in de praktijk met het maken van een nieuwe afspraak met een client en zag in een keer bij het icoontje van Libersy in Podofile een 1 staan. Je kunt er op klikken en krijgt dan een aantal opties. Ook hier kan je weer bevestigen of afwijzen.
    Kind doet de was. Tot zo ver perfect!
    Vervolgens heb ik mijn voicemail aangepast en daarin geef ik aan dat afspraken via de website geboekt kunnen worden.

    Hoogseizoen
    En toen brak het hoogseizoen aan. Voor elke pedicure denk ik herkenbaar, druk, veel telefoon van (nieuwe / eenmalige) cliënten of ze nog vandaag of morgen kunnen komen want ze gaan met vakantie. Het enige wat ik de afgelopen jaren heb gedaan is nee-verkopen, geen plaats. Dit vind ik het het minst leuke van het vak. Je wilt graag iedereen tevreden houden en vergeet daarbij je eigen grenzen wel eens.
    Dit jaar heb ik heerlijk relaxed gewerkt, veel minder voicemailberichten, een aanzienlijk aantal online-boekingen (op de meest vreemde tijdstippen kwamen de verzoeken binnen) en een stuk minder vervelende discussies (je kunt mij toch wel even tussendoor doen).

    Voordelen
    De voordelen zijn vooral:
    - een stuk minder storende telefoontjes (met terugbelafspraken)
    - een flinke toename in nieuwe cliënten (die ook beter aansluiten bij mijn doelgroep)
    - een afname van het aantal no-shows (cliënten krijgen per mail een herrinnering 2 dagen van tevoren)
    - de gaatjes in de agenda worden nu ook makkelijker gevuld
    - bestaande cliënten zien dat de agenda knap vol zit en bedenken zich nog een keer om de afspraak te verzetten.

    Nadeel
    Een nadeel is er ook. Soms dan verschijnt in Podofile de melding geen verbinding/synchronisatie met Libersy Agenda. Op dat moment kan je niets doen in Podofile. Na enkele dagen puzzelen ben ik er zelf achter gekomen dat je dan even een knopje uit moet zetten in de synchronisatie van Podofile. In theorie zou dat kunnen betekenen dat er dan tijdelijk een situatie ontstaat dat een afspraak zowel online als via Podofile gemaakt kan worden. Ik heb het echter in de testperiode niet aan de hand gehad.
    Een andere nadeeltje is dat wanneer cliënten het groene blokje aanklikken en dan om wat voor reden ook even terugwillen gaan de gewilde tijd op rood staat (bezet) zonder een boeking te hebben gedaan. De "voorlopige" bezetting blijkt 5 minuten te duren, de cliënt kan het dan opnieuw proberen. Maar goed dit is een kwestie van je cliënt goed instrueren en zal dan waarschijnlijk niet meer voorkomen.

    Prijs
    De instapprijs is € 12.95 per maand, hiervoor wordt er 1 medewerker gekoppeld en mag je 20 diensten (behandelingen) toevoegen.

    Conclusie
    Zodra alle installaties gedaan waren, is het eigenlijk allemaal van een leien dakje gegaan. Ik heb gemerkt dat het mij veel rust geeft en ik veel minder tijd kwijt ben met het maken( meerdere keren terugbellen) van afspraken. Cliënten omarmen het ook, vinden het makkelijk om s'-avonds met de agenda op schoot even een datum/tijd te prikken. Aanzienlijk minder no-shows, kortom ik ga het abonnement verlengen!

    Aantal sterren

    De Libersy online calender krijgt 5 sterren!

    Meer informatie op www.libersy.com
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2016
    Nienke en Juliette vinden dit leuk.
  2. Juliette

    Juliette Coördinator Admin Team Admin Team Vraagbaak Team ProVoet Poule

    Berichten:
    1.376
    Ontvangen Likes:
    592
    Trophy Punten:
    154
    Goed geschreven recensie @Eva2! Ga me er ook eens in verdiepen:)
     
  3. Liz

    Liz Pedicure ++

    Berichten:
    99
    Ontvangen Likes:
    59
    Trophy Punten:
    79
    Prima recensie! Ik kan me voorstellen dat dit rust geeft.
     
  4. iris bloembergen

    iris bloembergen KOMT OP GANG

    Berichten:
    17
    Ontvangen Likes:
    2
    Trophy Punten:
    19
    Ik heb sinds kort een website van libersy en de afspraakmodule erbij begint al goed te werken vooral het mailtje voor de behandeling vinden de klanten erg prettig zo vergeten ze hun afspraak niet
     
  5. Alie keijzer

    Alie keijzer ACTIEF LID

    Berichten:
    31
    Ontvangen Likes:
    29
    Trophy Punten:
    49
    Ik gebruik sinds eind vorig jaar de Libersy agenda. Vind het ook veel rust geven en merk dat de gaatjes gemakkelijk worden opgevuld. Ik merk ook dat ik zelf minder snel over mijn grens ga met afspraken, omdat de tijden heel duidelijk zijn aangegeven. Waar ikzelf nog wel eens zei: "Oké, kom nog maar even langs", geeft de Libersy-agenda gewoon een rood blokje aan.
     
  6. CHRISTIO

    CHRISTIO KOMT OP GANG ProVoet Poule

    Berichten:
    4
    Ontvangen Likes:
    0
    Trophy Punten:
    17
    Bedankt voor deze duidelijke recensie. Ik vraag me alleen af ben je niet veel tijd kwijt met het inrichten van continue je 'eigen' agenda in libersy. Ik heb soms veel wisselingen die ik via de Google agenda en synchronisatie met Podofile perfect kan wisselen. Als ik dat separaat ook nog eens in libersy moet gaan doen dan zie ik het voordeel er voor mij niet in.
     
  7. Alie keijzer

    Alie keijzer ACTIEF LID

    Berichten:
    31
    Ontvangen Likes:
    29
    Trophy Punten:
    49
    Als je de afspraken in Podofile wisselt, kun je met handmatig synchroniseren de afspraak meteen in Libersy veranderen.
     
  8. Eva2

    Eva2 TOP LID

    Berichten:
    372
    Ontvangen Likes:
    286
    Trophy Punten:
    129
    Zoals Alie ook al zei, synchroniseert Podofile perfect met de Libersy agenda. Je hoeft dus niet alle wijzigingen apart door te voeren. Inderdaad gewoon even op de button "synchroniseer handmatig" klikken en alles wordt automatisch weer gesynchroniseerd. Dat is slechts een muisklik.
     
  9. Voetique

    Voetique KOMT OP GANG

    Berichten:
    10
    Ontvangen Likes:
    2
    Trophy Punten:
    19
    Even een vraag. Bij sommige cliënten doe je wat langer over de behandeling, bij andere weer wat korter. Hoe plan je dat dan in? Want online afspraken maak je volgens mij in blokken van vaste tijden.
     
  10. Eva2

    Eva2 TOP LID

    Berichten:
    372
    Ontvangen Likes:
    286
    Trophy Punten:
    129
    @ Voetique Het klopt wat je zegt, je werkt inderdaad met bloktijden die gekoppeld zijn aan het soort behandeling. Dit kan je dus zelf vaststellen.
    Bijvoorbeeld voor een 1e behandeling met intake geef je aan hoeveel tijd dat je nodig hebt (bijvoorbeeld 60 minuten). Voor een vervolgbehandeling kan je dit ook doen (bijvoorbeeld 30 of 45 minuten).
    Wanneer een client dan een 1e afspraak wil maken pakt Libersy automatisch de plekken waar 60 minuten beschikbaar is. Het is dus systeemtechnisch niet mogelijk dat er 60 minuten behandelingen geboekt wordt in een blok van 30 minuten. Je kunt ook na elke behandeling een ruimte inlassen voor afhandeling/opruimen en dergelijke, dan heb je altijd wat speling mocht het wat uitlopen.
     
  11. Alie keijzer

    Alie keijzer ACTIEF LID

    Berichten:
    31
    Ontvangen Likes:
    29
    Trophy Punten:
    49
    Ik heb verschillende behandelmogelijkheden, met bijbehorende tijden. Je maakt zelf de omschrijvingen van de behandeling, dus de cliënten weten waar ze voor kiezen. En inderdaad, de agenda geeft zelf aan, waar er voor de desbetreffende behandeling plek is.
    Wanneer ik een privéafspraak heb of cursus, blok ik dat in podofile en synchroniseer ik met Libersy.
     
  12. sleegers

    sleegers Guest

    Ik wil Libersy niet meer missen, podofile ook niet, prima samenwerking en fijne helpdesk, bij allebei.
     

Deel Deze Pagina


Partners van dePedicure.nl: